I december 2020 blev Cederquist först i Sverige med att genomföra en helt digital nyemission, i samarbete med det svenska teknikbolaget ZealiD. Användningen av kvalificerade elektroniska signaturer har sedan dess blivit vanligare på marknaden, vilket bidrar till en säkrare och effektivare myndighetsutövning och kortare väntetider hos exempelvis Bolagsverket.
På en marknad där kraven ständigt ökar och där tiden är knapp krävs hela tiden nya effektiva och användarvänliga sätt att arbeta. Cederquist har som målsättning att alltid tillföra största möjliga nytta för kunden och vi ser det som en affärskritisk fråga att arbeta proaktivt för att ta fram och implementera marknadens bästa verktyg för juridiskt arbete. Genom vårt innovationsarbete vill vi underlätta det juridiska arbetet - både i vardagen och i de största projekten.
Att läsa igenom stora mängder avtal eller andra handlingar har historiskt varit tids- och resurskrävande. Vi använder flera olika verktyg för att underlätta hanteringen av stora mängder information, så att våra jurister i så stor utsträckning som möjligt ska kunna fokusera på den kvalitativa rådgivningen:
God projektledning och implementation kräver fokus. För att våra kunder ska känna att de har kontroll över processen i alla uppdrag använder vi digitala verktyg för att optimera vår leverans:
Inom ramen för specifika projekt använder vi digitala plattformar för att sätta upp en plan, tidslinje och överenskommen rapportering. På plattformen kan vår kund enkelt följa projektet med särskilt fokus på vem som ansvarar för vad. Dokument, frågor och uppgifter i projektet hålls tillgängligt för relevanta personer genom datarum. Tillgång till datarummen ges på basis av personer och gruppers roller och används främst i transaktioner där säljare och potentiella köpare ska ha tillgång till liknande information men inte vara medvetna om varandra.
För våra återkommande kunder med flera ärenden erbjuder vi portaler där vi kan lagra dokument och samarbeta. Genom klientportalen får våra kunder en bra översikt över våra leveranser och har alltid åtkomst till den senaste versionen av ett dokument. Vi erbjuder portaler med olika funktioner som skräddarsys för kundens behov. Följande samarbeten är möjliga:
God projektledning och implementation kräver fokus. För att våra kunder ska känna att de har kontroll över processen i alla uppdrag använder vi digitala verktyg för att optimera vår leverans:
Inom ramen för specifika projekt använder vi digitala plattformar för att sätta upp en plan, tidslinje och överenskommen rapportering. På plattformen kan vår kund enkelt följa projektet med särskilt fokus på vem som ansvarar för vad. Dokument, frågor och uppgifter i projektet hålls tillgängligt för relevanta personer genom datarum. Tillgång till datarummen ges på basis av personer och gruppers roller och används främst i transaktioner där säljare och potentiella köpare ska ha tillgång till liknande information men inte vara medvetna om varandra.
För våra återkommande kunder med flera ärenden erbjuder vi portaler där vi kan lagra dokument och samarbeta. Genom klientportalen får våra kunder en bra översikt över våra leveranser och har alltid åtkomst till den senaste versionen av ett dokument. Vi erbjuder portaler med olika funktioner som skräddarsys för kundens behov. Följande samarbeten är möjliga:
För att skapa enhetliga, högkvalitativa leveranser använder vi ett marknadsledande Knowledge Management-system för att organisera våra mallar, exempel och modelldokument:
För att skapa enhetliga, högkvalitativa leveranser använder vi ett marknadsledande Knowledge Management-system för att organisera våra mallar, exempel och modelldokument: